بالانس چرخ یکی از کارهای ضروری است که برای ایجاد تعادل و یکسان‌سازی وزن ماشین در سرتاسر و دور تا دور رینگ انجام می‌شود. بالانس چرخ حتی برای ماشین‌های صفر کیلومتر در هنگام سوار شدن رینگ‌ها و لاستیک‌های نو روی ماشین باید انجام شود. این کار به دلیل این است که وزن ماشین به صورت مساوی روی چرخ‌ها تقسیم شود و قسمت‌هایی از آن سبک یا سنگین نشود که در صورت بروز این مشکل باعث لرزش فرمان در سرعت‌های 80 تا 100 کیلومتر خواهد شد. رینگ‌های تابدار نمی‌توانند کاملاً بالانس شوند و به شکل یکنواخت وزن روی رینگ تقسیم نمی‌شود. بالانس چرخ یا رینگ به دو روش انجام می‌شود. اول روی رینگ‌های اسپرت که به صورت استاتیک بالانس می‌شوند. برای انجام روش استاتیک یک طرف رینگ به طرف داخل سرب می‌خورد. دوم برای رینگ‌های فولادی که هر دو طرف می‌توانند سرب خورده و بالانس شوند.